циклові комісії- Теорія музики, природничо-наукові та фундаментальні дисципліни
НОВИНИ, ПОДІЇ, АФІША
Українська родзинка в репертуарі Львівської національної опери
24 листопада 2019 року в Львівській Національній опері відбулася постановка визначної вистави, яка є настільки видовищним і неоднозначним явищем, що її називають виставою-феєрією, фольк-оперою, оперою-балетом. Всі ці різноманітні жанрові визначення характеризують творіння видатного українського композитора, сучасного класика Євгена Станковича  «Коли цвіте папороть».

Чергову премʼєру вкотре оновленої постановки цього твору ми відвідали в рамках поїздки на наукову конференцію до м. Львова разом із студентками-музикознавцями та їх викладачем Галиною Пшенічкіною.



Твір був написаний це у 1977 році, але до останніх років не мав повного сценічного втілення і лише в 2017 році Львівський оперний театр відродив на своїй сцені цю коштовність нашої української музики. Саме завдяки величезному успіху у публіки ця вистава досі входить до репертуару кожного сезону і збирає повні зали поціновувачів справжнього високого мистецтва.

Ще до початку вистави нас вразила кількість людейу фойє, які заполонили приміщення театру і з нетерпінням чекали третього дзвінка. Неочікувано і приємно було дізнатись, що в той морозяний вечір жителі та гості м. Львів забажали доторкнутися до витонченого мистецтва, поринути у вир українських народних мелодій.



Узялися за диригування таким складним творомяк за музичною мовою, так і за образним змістом, одні з найвидатніших українських диригентів сьогодення – Володимир Сіренко та Юрій Бервецький. Саме останній керував оркестромв день нашого відвідуваннята справився зі своїм завданням на відмінно. Оркестр вразив своєю майстерністю, віртуозністю і, навіть, складом, адже не кожна опера за задумом автора потребує пʼяти виконавців лише на ударних інструментах, а також збільшеної кількості музикантів на інших.

Безумовно, «Коли цвіте папороть» – це упевнений крок вперед у музичній культурі України, адже таке вміле поєднання цитат українських народних пісень з модерністськими техніками вказує на неабиякий талант композитора. А рішуча сміливість написати оперу цілком національного характеру, як за змістом, так і за музичною мовою, додає цінності виставі, яка майже 40 років перебувала в «тіні» навмисного замовчування.



Велике враження справила не тільки яскравість оркестрових барв і високий рівень виконавської майстерності хору, але й світлові ефекти, за які відповідав відомий у професійних колах режисер-постановник Дмитро Ципердюк. Його творчий погляд на можливості світла та відеопроекторів якнайкраще відтворювали та доповнювали образ язичницьких обрядів і дійств, якілягли в основу сюжетної лініїтвору. Проєкції не лише на екрані, але й на підлозі сцени створювали певною мірою повноцінні декорації, які відповідали основним розділам опери-балету: «Русалчине купало», «Відьмине купало», «Людське купало» – добирались зображення та анімації, які змогли передати атмосферу дійства, а для глядачів, які не встигли заздалегідь ознайомитисьіз сюжетом, ставало більш зрозуміло, що саме відбувається на сцені.

Звичайно, опера-балет не може обійтися без танцювальної трупи, яка б відчувала всі тонкощі музичної і змістової лінії. Оскільки, визначеного сюжету твір не має, а музика насичена найновітнішими засобами виразності, підібрати відповідну хореографічну складову (на яку, до речі, й лягла вся відповідальність як на оповідача сюжетного розгортання) було надзвичайно складно. Тому, на наш погляд, саме балетна частина виявилась найслабшою ланкою цієї постановки. Складалося враження, що танцівникам не вистачило чи то розуміння чи то майстерності втілити неординарні задуми постановників, однак їхня сумлінність у виконання складних та неочікуваних рухів викликає повагу.

Сміливе впровадження у розгортання дійства компонентів, повʼязаних з гостродраматичними соціополітичними реаліями сьогодення викликало у нас неоднозначні емоції:з одного боку нерозуміння, з іншого – спробу осмислення ідеї твору з поглядусучасного глядача. Боротьба народу за свободу, війна, перемоги і втрати підкреслювались надмірним використанням модерністичних прийомів як у оркестровій, так і у танцювальній партії.

Відвідування однієї з найвідоміших опер Євгена Станковича «Коли цвіте папороть» – це незабутні враження від свіжого звучання українського музичного авангарду, майстерності виконавців-оркестрантів та сучасних сценічних прийомів.

Катерина Александрова,
студентка ІV курсу «ВТМ»
(викладач з музичної критики –Пшенічкіна Г.М.)

       



18-04-2024



Вітаємо з Гран-прі хор студентів Черкаського музичного фахового коледжу імені С.С. Гулака-Артемовського
 





17 квітня 2024 в органній залі коледжу відбувся вечір пам’яті загиблого на війні військового Ігоря Гордієнка, колишнього випускника нашого навчального закладу
 


17-04-2024



10 квітня 2024 року в затишному залі Черкаського музичного фахового коледжу відбулося яскраве свято музики «Парад імпровізацій»
 


12-04-2024



Вітаємо студенток Анастасію Владімірцеву та Дар'ю Лісовську із публікацією їх статті в найпрестижнішому журналі України
 





10 квітня 2024 студенти Черкаського музичного фахового коледжу ім. С.С. Гулака-Артемовського виступили перед пораненими військовими, які проходять реабілітацію в одній з черкаських лікарень
 


24-03-2024



30 березня 2024 о 17:00 - Концерт органної музики заслуженого артиста України Максима Сидоренка
 





29 березня 2024 о 16:00 - «Весна іде, красу несе…», концерт творчих колективів та солістів спеціалізації "Народні інструменти"
 


21-03-2024



27 березня 2024 о 14.45 - "День відкритих дверей" циклової комісії "Музичне мистецтво естради"
 


20-03-2024



15 березня 2024 в коледжі в рамках проведення тижня педагогічної практики відбувся концерт з концертмейстерського класу
 





13 березня 2024 відбувся концерт присвячений світлій пам'яті Володимира Івасюка. Цього року одному з найталановитіших представників української музики ХХ століття виповнилося б 75
 


05-03-2024



Минулого тижня в коледжі відбувся гала концерт-нагородження переможців 11 конкурсу на краще виконання твору українських композиторів імені Гулака-Артемовського
 


20-02-2024



В ці дні ми згадуємо перших Героїв, нашу Небесну Сотню, які показали всьому світу могутність духу, неосяжну любов до рідної Батьківщини, відвагу та мужність
 


13-02-2024



14 лютого 2024 о 14.45 - Концерт "МЕЛОДІЯ ДВОХ СЕРДЕЦЬ"
 


09-02-2024



11 конкурс Черкаського музичного коледжу на краще виконання творів українських композиторів. Прийом заявок триває
 


08-02-2024



7 лютого 2024 студенти Черкаського музичного фахового коледжу ім. С. С. Гулака-Артемовського знову завітали з міні концертом в рамках проекту "СИЛА МУЗИКИ" міжнародного фестивалю "Музичні Імпрези України" до однієї з черкаських лікарень.
 


01-02-2024



31 січня 2024 до коледжу завітали представники благодійного фонду «Час Надії», під керівництвом відомого капелану Лори Когут, яка наразі знаходиться на фронті, а саме заступниця фонду – Інна Шафорост та представниця громадської організації «Ти потрібен нам» - Аліна Діденко
 


 
© Черкаське музичне училище ім. С.С.Гулака-Артемовського, 2009. Усі права застережені Розробка: І. Колісник