10 жовтня 2022 року до Черкаського музичного фахового коледжу ім. С. С. Гулака-Артемовського, не дивлячись на складні воєнні обставини й умови, завітали столичні майстри музичного мистецтва, знайомлячи публіку з прекрасною українською і мало відомою музикою 20 століття в рамках культурно-мистецького проекту
“Український спротив” міжнародного фестивалю
“Музичні Імпрези України” 2022!
Концерт "Присвята Лятошинському" відбувся за участі блискучої київської команди артистів: заслуженої артистки України, солістки Національного академічного театру оперети Ірини Беспалової - Примак (сопрано), лауреата міжнародних конкурсів Маркіяна Свята (баритон), дипломанта міжнародних конкурсів, провідного концертмейстера Національної музичної академії України Олени Якуніної (фортепіано), за технічної підтримки звукорежисера Володимира Пірожака.
Головною метою проведеного заходу стала популяризація української класичної музики, що є невід’ємною частиною історії нашого народу. За словами артистів наша культура, наші пісні є найбільшою зброєю. Те, що зараз так активно намагається знищити агресор. Як каже Маркіян Васильович Свято: «…Все українське - це ідентифікація нашого народу…». Справді, в кожному вірші, пісні, прислів’ї та приказці є те, що об'єднує нас, як народ.
Програма концерту складалася з творів видатного українського композитора ХХ століття Бориса Лятошинського. Усі обробки були написані у 1941-1942 роках - в часи Другої Світової війни. Представлені твори надзвичайно глибоко відображають ставлення й переживання композитора за Україну, яка довгий час страждала в окупації під час Другої Світової війни.
Вагомим чинником також є те, що концерт відбувався в бомбосховищі, що психологічно посилювало вплив й давало змогу замислитись над актуальністю цих творів наразі. Солістка Ірина Беспалова-Примак зазначає: «В цих стінах ми ще раз доводимо всьому світу, і в першу чергу - собі, що ми - нескорені, ми - незламні і ми переможемо!».
Виконавці наголошують, що їхній виступ був не можливістю продемонструвати свою майстерність в музиці, а найперше - можливістю представити широкому колу слухачів українську музику - наше головне надбання.
Борис Лятошинський - засновник українського музичного модернізму ХХ століття був, як ковток свіжого повітря для української класики. Композитору було важко творити українську академічні музику у часи СРСР, потерпаючи від радянської критики. Проте у відповідь на критику казав, що над кожним дисонуючим акордом стоїть болюче слово.
А.Владімірцева, студентка 1 курсу спеціалізації “Теорія музики”