циклові комісії- відділ музикознавчих дициплін
НОВИНИ, ПОДІЇ, АФІША
Українська родзинка в репертуарі Львівської національної опери
24 листопада 2019 року в Львівській Національній опері відбулася постановка визначної вистави, яка є настільки видовищним і неоднозначним явищем, що її називають виставою-феєрією, фольк-оперою, оперою-балетом. Всі ці різноманітні жанрові визначення характеризують творіння видатного українського композитора, сучасного класика Євгена Станковича  «Коли цвіте папороть».

Чергову премʼєру вкотре оновленої постановки цього твору ми відвідали в рамках поїздки на наукову конференцію до м. Львова разом із студентками-музикознавцями та їх викладачем Галиною Пшенічкіною.



Твір був написаний це у 1977 році, але до останніх років не мав повного сценічного втілення і лише в 2017 році Львівський оперний театр відродив на своїй сцені цю коштовність нашої української музики. Саме завдяки величезному успіху у публіки ця вистава досі входить до репертуару кожного сезону і збирає повні зали поціновувачів справжнього високого мистецтва.

Ще до початку вистави нас вразила кількість людейу фойє, які заполонили приміщення театру і з нетерпінням чекали третього дзвінка. Неочікувано і приємно було дізнатись, що в той морозяний вечір жителі та гості м. Львів забажали доторкнутися до витонченого мистецтва, поринути у вир українських народних мелодій.



Узялися за диригування таким складним творомяк за музичною мовою, так і за образним змістом, одні з найвидатніших українських диригентів сьогодення – Володимир Сіренко та Юрій Бервецький. Саме останній керував оркестромв день нашого відвідуваннята справився зі своїм завданням на відмінно. Оркестр вразив своєю майстерністю, віртуозністю і, навіть, складом, адже не кожна опера за задумом автора потребує пʼяти виконавців лише на ударних інструментах, а також збільшеної кількості музикантів на інших.

Безумовно, «Коли цвіте папороть» – це упевнений крок вперед у музичній культурі України, адже таке вміле поєднання цитат українських народних пісень з модерністськими техніками вказує на неабиякий талант композитора. А рішуча сміливість написати оперу цілком національного характеру, як за змістом, так і за музичною мовою, додає цінності виставі, яка майже 40 років перебувала в «тіні» навмисного замовчування.



Велике враження справила не тільки яскравість оркестрових барв і високий рівень виконавської майстерності хору, але й світлові ефекти, за які відповідав відомий у професійних колах режисер-постановник Дмитро Ципердюк. Його творчий погляд на можливості світла та відеопроекторів якнайкраще відтворювали та доповнювали образ язичницьких обрядів і дійств, якілягли в основу сюжетної лініїтвору. Проєкції не лише на екрані, але й на підлозі сцени створювали певною мірою повноцінні декорації, які відповідали основним розділам опери-балету: «Русалчине купало», «Відьмине купало», «Людське купало» – добирались зображення та анімації, які змогли передати атмосферу дійства, а для глядачів, які не встигли заздалегідь ознайомитисьіз сюжетом, ставало більш зрозуміло, що саме відбувається на сцені.

Звичайно, опера-балет не може обійтися без танцювальної трупи, яка б відчувала всі тонкощі музичної і змістової лінії. Оскільки, визначеного сюжету твір не має, а музика насичена найновітнішими засобами виразності, підібрати відповідну хореографічну складову (на яку, до речі, й лягла вся відповідальність як на оповідача сюжетного розгортання) було надзвичайно складно. Тому, на наш погляд, саме балетна частина виявилась найслабшою ланкою цієї постановки. Складалося враження, що танцівникам не вистачило чи то розуміння чи то майстерності втілити неординарні задуми постановників, однак їхня сумлінність у виконання складних та неочікуваних рухів викликає повагу.

Сміливе впровадження у розгортання дійства компонентів, повʼязаних з гостродраматичними соціополітичними реаліями сьогодення викликало у нас неоднозначні емоції:з одного боку нерозуміння, з іншого – спробу осмислення ідеї твору з поглядусучасного глядача. Боротьба народу за свободу, війна, перемоги і втрати підкреслювались надмірним використанням модерністичних прийомів як у оркестровій, так і у танцювальній партії.

Відвідування однієї з найвідоміших опер Євгена Станковича «Коли цвіте папороть» – це незабутні враження від свіжого звучання українського музичного авангарду, майстерності виконавців-оркестрантів та сучасних сценічних прийомів.

Катерина Александрова,
студентка ІV курсу «ВТМ»
(викладач з музичної критики –Пшенічкіна Г.М.)

       

21-02-2020


26 лютого 2020 о 14.45 - Концерт лауреатів VIII конкурсу пам'яті С.С. Гулака-Артемовського 


16-02-2020


19 лютого 2020 о 14.45 - Концерт фортепіанної музики Анастасії Толстоног 


08-02-2020


14 лютого 2020 о 15-00 - Майстер-клас Сергія Радзецького. Презентація стилю виконання, який відкриває бас-гітару як сольний інструмент 


06-02-2020


12 лютого 2020 о 14.45 - "Все починається з любові". Концерт до Дня закоханих 


05-02-2020


14 лютого 2020 о 15.30 - Нова музика у Новий рік, концерт. Соня Сульдіна, скрипка, Швейцарія, Софія Судьдіна, фортепіано, Викладач ДМШ №12 


30-01-2020


29 січня 2020 відбулася зустріч-навчання студентів та викладачів училища з начальником навчально-методичного центру захисту та безпеки життєдіяльності 




22 січня 2020 на виховній годині були проведені тематичні уроки просвітницького змісту на тему – «День соборності: як українські землі об’єднались в одній державі» 


18-01-2020
Положення про VІІІ училищний конкурс НА КРАЩЕ ВИКОНАННЯ ТВОРІВ УКРАЇНСЬКИХ КОМПОЗИТОРІВ Конкурс присвячується пам’яті покровителя нашого навчального закладу – славетного співака і композитора Семена Степановича Гулака-Артемовського. 



Міжнародна науково-практична конференція «Молоді музикознавці», котра щороку проводиться на базі Київської муніципальної академії музики імені Р. М. Глієра, належить до числа перших в Україні та найбільш вагомих науково-практичних форумів молодих перспективних науковців у царині музичного мистецтва. 


17-01-2020


22 січня 2020 о 14.45 - Великий концерт «Святкові спогади» 


15-01-2020


20 січня 2020 о 10.00 - Майстер-клас професора Вищої академії музики м. Цетіньє (Чорногорія) Олексія Молчанова 




17 січня 2020 о 16.30 - Концерт фортепіанної музики професора Вищої академії музики м. Цетіньє (Чорногорія) Олексія Молчанова 


03-01-2020


Графік ліквідації академічної заборгованості студентів за 1, 3, 5, 7 семестри 2019-2020 навчального року 


24-12-2019


23 листопада 2019 р. студентки ІІІ та IV курсів відділу теорії музики Черкаського музичного училища ім. С.С. Гулака-Артемовського разом зі своїм науковим керівником Галиною Пшенічкіною взяли участь у Другій всеукраїнській конференції молодих дослідників народної музики 


23-12-2019


14 грудня 2019 в Черкаському музичному училищі ім. С.С. Гулака-Артемовського зібралися талановиті юні музиканти та їх викладачі з музично-теоретичних дисциплін. Тут, за підтримки Департамент культури та взаємозв’язків з громадськістю Черкаської облдержадміністрації, відбувся традиційний щорічний Обласний конкурс з сольфеджіо «Ключ до майстерності» 


 
© Черкаське музичне училище ім. С.С.Гулака-Артемовського, 2009. Усі права застережені Розробка: І. Колісник